DEADLY GUN

وبلاگ شناخت اسلحه های جدید و قدیمی

DEADLY GUN

وبلاگ شناخت اسلحه های جدید و قدیمی

آشنایی با اسلحهMP5(تندرویژه)ایران+عکس

چهارشنبه, ۲۲ دی ۱۳۹۵، ۰۶:۳۶ ب.ظ

آشنایی با اسلحهMP5(تندرویژه)ایران+عکس

به گزارش گروه اسلحه مرگبار،در این مطلب میتوانید با اسلحهMP5(تندر ویژه)آشنا شده و

عکس ها و مشخصات کلی این اسلحه را در ادامه مطلب ببینید


کارخانه اسلحه ساز"هکلر و کخ" در سال 1948 توسط "ادموند هکلر" و "آلکس زایدل" و "تئودور کوخ" در اوبن دورف آلمان تاسیس شد و با اینکه کار خود را با ساخت ابزار اندازه گیری دقیق آغاز کرد ولی اکنون به عنوان یکی از برترین کارخانه های اسلحه سازی شناخته می شود
مسلسل سبک دستی SMG کلاسی از تفنگ های می باشد که با توجه به حجم آتش (به علت استفاده از کالیبرهای کوچک سلاح های کمری) و حمل آسان در انواع ماموریت های تهاجمی و تدافعی مورد استفاده قرار می گیرد. در این کلاس با اینکه انواع سلاح با مارک های مختلف در بازار موجود است ولی دو اسلحۀ ساخت شرکت H&K و Uzi ساخت صنایع رژیم اشغالگر قدس بیشترین کاربر را در میان نیروهای مختلف دارد که در این میان MP5 به علت دقت شلیک و همچنین انعطاف پذیری در ماموریت های مختلف برتری مختصری نسبت به یوزی دارد. MP5 مجهز به همان سیستم گلنگدن تاخیری با قفل چرخشی است که در مسلسل تهاجمی G3 ساخت همین شرکت به چشم می خورد. در حقیقت MP5 مقیاس کوچک شده G3 می باشد. طراحی و ساخت این اسلحه به سال 1964 بر می گردد و با توجه به اینکه تولید انواع جدید MP5 اکنون نیز ادامه دارد بیش از 120 نوع از این اسلحه هم اکنون در حال خدمت در نیروهای مختلف در چهار گوشه جهان می باشد.

قابلیت های فنی MP5:

MP5 یک اسلحۀ سبک دستی و همچنین شانه ای می باشد که با هوا خنک شده و از یک خشاب استاندارد 15 یا 30 تیره تغذیه می کند. محفظه خرج (خزانه) آن برای استفادۀ تمام فشنگ های استاندارد سلاح کمری مانند 9x19،40S&W،10mmAuto ساخته شده است.این سلاح در تمام حالت های تک تیر، شلیک دو یا سه تیره و مسلسل از حالت گلنگدن بسته شلیک می کند که همین عامل دقت شلیک هر گلوله را در تمام حالت ها بالا برده و MP5 را تبدیل به یک اسلحۀ قابل کنترل می سازد. ناگفته نماند که سرعت علمی تیر اندازی این اسلحه 800 تیر در دقیقه می باشد. طراحی مدولی MP5 این قابلیت را به کاربر آن می دهد که با تعویض کردن اختیاری شش قسمت این اسلحه و اضافه کردن لوازم جانبی بعد از مونتاژ کردن از آن، در ماموریت های تخصصی مختلف استفاده کند. این فاکتور یکی از برتری های تاکتیکی MP5 نسبت به رقبای خود است. تنه MP5 بعد از فسفاته شدن با لعاب سیاه رنگی پوشیده شده است که حتی از خوردگی های ناشی از عملیات در آب های شور نیز جلوگیری می کند.

معرفی انواع جدید MP5:

MP5A4: قابلیت استفاده از انواع لوازم فرعی شامل دوربین هدف گیری، لیزرپوینت و چراغ را دارد و جهت انجام انواع ماموریت ها مانند شلیک دقیق از داخل اتومبیل طراحی شده است. به دلیل نیروی پس زنی (لگد) ضعیف و برد بالا با قدرت آتش زیاد، جای shotgun را در ماموریت های مشابه گرفته است.
MP5A3: تفاوت این مدل با مدل قبلی در قنداق تاشونده می باشد که انعطاف پذیری آن را در ماموریت های مختلف به نحو چشمگیری افزایش داده است.
MP5SF: پسوند (SF (single fire نشان می دهد که در اهرم ناظم آتش فقط حالت ضامن ونیمه اتوماتیک (تک تیر) تعبیه شده است. این کارابین (carabine) فقط برای صادرات به بازار غیر نظامی ایالات متحده در نظر گرفته شده است.
MP5N:پسوند (N (Navy، این اسلحه به سفارش تیم کوماندوهای SEAL نیروی دریایی ایالات متحده طراحی و ساخته شده است و در حقیقت بهترین اسلحه در کلاس خود می باشد. از لوازم فرعی آن می توان به صدا خفه کن ضد آب اشاره کرد.
MP5K: این کیت شامل MP5K استاندارد به همراه چمدان مخصوص است که به کاربر خود توانایی شلیک از داخل چمدان را می دهد. چنین ترکیبی برای ماموریت های ویژه ساخته شده است.
MP5KA4:پسوندK (Kurz)در زبان آلمانی یه معنی کوتاه می باشد. طول این اسلحه 330 میلیمتر می باشد و فقط دو کیلو گرم وزن دارد. به سادگی مخفی شده و بهترین انتخاب برای درگیری در مسافت های کوتاه می باشد. تمام مدل هال MP5K قابلیت نصب قنداق تاشونده را دارند.
Personal Defence Weapen)MP5K-PDW): این اسلحه دفاع شخصی با قنداق تا شونده و قبضۀ جلوی خشاب و وزن کم جهت استفاده نیروهای ویژه و خدمه هواپیماها و هلیکوپترها ساخته شده است. خوشدستی بی نظیر این اسلحه کاربری آن را در مکان های تنگ مانند داخل اتومبیل ها به سادگی امکان پذیر می سازد.
MP5SD6: صدا خفه کن یکپارچه شده با لوله و طراحی خاص لوله موجب پایین آمدن سرعت گلوله شده و نیاز به استفاده از مهمات زیر صوت را از میان برداشته است. صدای فوق العاده پایین و همچنین نور کم در حین شلیک امکان شناسایی فرد شلیک کننده را در حین ماموریت به حداقل می رساند
موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۵/۱۰/۲۲
محمد مهدی آقایی

نظرات  (۵)

سلام آقایی من هم وبلاگ ساختم وبلاگ خیلی عالیه به وبلاگ من سر بزن
سلام وبلاگتون عالیه بسیجی عزیز لطفا در مورد هواپیما های f14 و ... هم اطلاعات بگذارید
Работа, заработок в интернете в Новой Партнерской программе. http://zpartner.org/ Игровая тематика. Выплата заработка сразу от 30% и более! Best Affiliate Programs of 2020 (High Paying for Beginners). Game Topic earnings 30% and more
Its such as you learn my mind! You appear to understand so much
about this, like you wrote the ebook in it or something.
I think that you could do with some % to power the message home a bit, but instead
of that, this is wonderful blog. A great read.
I will certainly be back.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی